Sådan optimerer du din virksomhed på nettet

Annonce

Når du har fundet domænet til din virksomheds hjemmeside, virker alt andet meget nemt. Det er jo bare lige at finde logo, et godt layout og justere lidt forskellige ting. Men der er mange trin endnu, for at du kan optimere din hjemmeside. Her er nogle af de gode råd.

Former for optimering

Hvad pokker er SEO? Ordet SEO florerer stort set altid rundt, når man taler om hjemmesider. SEO handler om søgemaskineoptimering. Det vil sige, at når man arbejder med SEO, så arbejder man med at din hjemmeside kan blive set bedre i f.eks. Google på baggrund af søgeord fra kunder. Det kan måske lyde forvirrende, men SEO er altafgørende for, at din hjemmeside popper op fremfor konkurrerende hjemmesider.

Når kunderne så har fundet frem til din hjemmeside, så er det alfa og omega, at hjemmesiden indlæser hurtigt. Det vil altså sige, at din hjemmeside skal kunne indlæses på maks. 3 sekunder. Hvis det tager mere end 3 sekunder for kunden at indlæse din hjemmeside, så kan du godt regne med at den kunde har klikket væk med det samme. Indlæsningshastigheden hører derfor også sammen med søgeresultaterne, fordi hjemmesider, der indlæses langsomt, som regel vil ryge langt nede i Googles søgninger. Du kan derfor undersøge værktøjer, der kan optimere din hjemmesides hastighed.

Selvom du måske ikke har overvejet det, så er datacenter noget du skal have for øje. I dag findes der forskellige Cloud-løsninger, som kan justeres alt efter din virksomheds behov. Det er vigtigt med backups, så virksomheden ikke mister vigtige data, og derfor kan det være en god idé at undersøge, hvilken løsning din virksomhed har behov for.

Når I har styr på ting som Cloud, så kan I læne jer tilbage og koncentrere jer om selve virksomheden, fremfor om jeres data nu er sikret.